Πέμπτη 25 Ιουνίου 2009

Institutionalisation

Το όρο Institutionalisationτον τον έμαθα από το έργο: The Shawshank Redemption και σημαίνει πως ένα άνθρωπος συνηθίζει σε όποιες συνθήκες και αν ζει. Ένα τέτοιο παράδειγμα έζησα πριν από λίγους μήνες όταν επισκεύτηκα μία επαρχειακή πολή στην οποιά βασίλευε η ηχορύπανση. Εγώ ειχα φρικάρει αλλά δύο φιλοι που ζούσαν εκεί χρόνα είχαν συνηθίσει.

Το ίδιο πρόβλημα έχω με τα κορναρίσματα, τα οποία στην κυριολεξια με βασιλεύουν, ανατρέτξε σε μία παλαιότερη ανάρτηση για περισσότερες πληροφορίες. Οι περισσότεροι συμπολίτες μας το βρίσκουν, δυστυχώς, φυσιολογικό. Εγώ όμως όχι.

Είναι άλλη μία απόδειξη του πόσο τριτοκοσμική είναι η χώρα μας και αρνούμε να το δεχτώ. Το τραγικό είναι πως όταν ακούω κάποιον να κορνάρει τον αρχίζω στα μπινελίκια και τότε όσοι βρίσκονται γύρω μου λένε πως έχω δίκαιο. Και γιατί ρε δεν αντιδράς και εσύ είναι η πρώτη μου σκέψη αλλά ποτέ δεν την λέω.

Κλείνωντας θα κλείσω με ένα στοίχο από ένα Ελληνικό συγκρότιμα πανκ της δεκαετίας το 80: Αντίδραση, αντίδραση, το μόνο που θα κάνω και μετά ίσως πεθάνω...

10 σχόλια:

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Θα προσθέσω και ένα σύνθημα των Αναρχικών: Βία στη Βία, όμως είναι τραγικό...

BUTTERFLY είπε...

ΑΧ τι μου θυμισες, στο σχολειο το τραγουδουσαμε αυτο!!
Στο εχω πει, εχω κι εγω αλλεργια στην ηχορρυπανση, στο θορυβο γενικοτερα, δεν εισαι μονος!!!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Μακάρι να είμασταν περισσότεροι οι αλλεργικοί...

enikolo είπε...

Δεν πιστεύω ότι η ηχορύπανση είναι κάτι που συνηθίζεται.Πιστεύω όμως ότι η κοινωνική συμβίωση είναι μια δύσκολη υπόθεση και αρκεί ένας για να την γαμησει. Θέλω να πώ ότι αν κάτω από το σπίτι σου περάσουν σε μια ημερα 500 αυτοκίνητα και από αυτά κορνάρουν σαν τρελλοί τα 50, δεν θα πείς ότι 1 στους 10 είναι μαλάκες, αλλά ότι πρέπει να αλλάξεις σπίτι.
Βέβαια, για αυτό υπάρχουν νόμοι και σώματα ασφαλείας που εξασφαλίζουν την τήρησή τους στις πολιτισμένες κοινωνίες.
Συμπερασματικά, εγώ παρ' όλο που συμφωνώ στο ότι είμαστε απολίτιστοι, δεν το εντοπίζω στο γεγονός ότι υπάρχουν μαλάκες που κορνάρουν χωρίς λόγο αλλά στο ότι δεν έχω δεί ποτέ μπάτσο να κόβει κλήση για ηχορύπανση ενώ προβλέπεται.
Και σαν επίλογο, να πώ ότι μου εχει κάνει μεγαλη εντύπωση ότι πλήν από παραβίαση κόκκινου, δεν έχω δεί ποτέ μπάτσο να κόβει κλήση ή έστω να κάνει παρατήρηση εάν δεν είναι σε μπλόκο.Δηλαδή, μπορεί να περάσεις με 150 χλμ/ω δίπλα από περπολικό, να αλλάξεις τρεις φορές ρεύμα χωρίς φλας για να το προσπεράσεις...και δε θα σου πεί τίποτα.Και 2 χλμ παρακάτω καποιος να πηγαίνει με 10 χλμ παραπάνω από το όριο και να του κόβουν 100 ευρω κλήση!
Εκπληκτικό!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Συμφωνω μερικως μαζι σου. Χθες για παραδειγμα περπατουσα σε ενα δρομο και καποιος ειχε παρκαρει στο πεζδρομιο και το ειχε κλεισει. Την ιδια ωρα περνουσαν δυο αστυνομικοι, τους παραπονεθηκα και μου ειπαν: και εσενα τι σε νοιαζει;

ΥΓ γραφω απο ενα ξενοδοχειο και δεν εχω τονους...

starclub είπε...

Αν και έχω ζήσει κάποιο διάστημα στην Αθήνα και κατεβαίνω σχετικά συχνά,η ηχορρύπανση είναι κάτι που μου δίνει στα νεύρα! Πολλές φορές εξαιτίας της έχω νεύρα χωρίς να ξέρω τι μου φταίει!!! :Ρ
Έχεις βραβείο στο μπλογκάκι μου! :)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Δεν ξέρω που μένεις αλλά από τη μικρή εμπειρία μου από επαρχειακές πόλεις τα πράγματα είναι μάλλον χειρότερα.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@BUTTERFLY
Για ποιο λόγο έχεις βάλει περιορισμό στην πρόσβαση στα μπλογκ σου;

suncitizen είπε...

Ναι είναι άλλο ένα πρόβλημα της Ελληνικής κουλτούρας. Η θορυβώδης και αγενής συμπεριφορά...

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Και να ήταν το μόνο...