Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

Πως θα αλλάξει η ζωή μας;

Γνωρίζω πάρα πολύ καλά πως τα νεύρα μου είναι πολύ ευαίσθητα λόγο του ανευρύσματος μου. Και ο γιατρός μου Κωνσταντίνος Ζαρμακούπης και η Ψυχολόγος μου μου λένε ότι δεν έχει νόημα να εξοργίζωμαι για καταστάσεις που δεν μπορώ να αλλάξω. Ας δεχτώ ότι η δύναμη ενός μόνο ανθρώπου είναι πολλές φορές πρακτικά ανύπαρκτη αλλά όλες οι επαναστάσεις, εδώ θέλω να σημειώσω ότι δεν θεωρώ ότι κάθε επανάσταση είναι θετική για την Ανθρωπότητα, ξεκίνησαν αν όχι από ένα άτομο αλλά από μία ολιγαμελή ομάδα.

Για να δώσω ένα απλό παράδειγμα: είμαι απόλυτα πεπισμένος ότι το ΠΕΖΟδρόμιο ονομάζεται ΠΕΖΟδρόμιο γιατί είναι ο χώρος (δρόμος) για να περπατάνε οι Πεζοί και όχι για να οδηγάνε τις μηχανές τους οι διάφοροι “έξυπνοι” ή για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα τους διάφοροι άλλοι. Για όσους το αγνούν, υπάρχει μία οργάνωση οι Πάνθηρες του δρόμου Street Panthers αλλά από ότι είδα ο ιστοτόπος τους ανακαινίζεται. Δεν πειράζει έχουν ομάδα στο facebook στην οποία μπορείτε να γίνετε μέλη. Εγώ είμαι, προφανώς :)

Πως θα αλλάξει η κοινωνία αν δεν αντιδράσουμε εμείς οι Πολίτες;

Ένα από τα αγαπημένα μου αποφθέγματα είναι ότι η Ανθρωπότητα γνώρισε έναν αιώνα και μία δεκαετία. Τον 18ο με τις 2.5 επαναστάσεις (την Γαλλική, την Βιομηχανική και την Αμερικάνικη) και την δεκατία του 60 του 20ου αιώνα. Αν κέρδισε κάτι η Ανθρωπότητα από αυτά είναι το γεγονός ότι οι απλοί Άνθρωποι αποκτήσαμε δικαιώματα και σταματήσαμε να είμαστε Subjects (στα Αγγλικά) Sujets (στα Γαλλικά). Δεν ξέρω αν είναι τυχαίο ότι η λέξη αυτή και στις δύο γλώσσες είναι συννόνυμη με το αντικείμενο.

17 σχόλια:

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Επειδή ο κόσμος είναι μικρός την οργάνωση Street Panthers την έχουν φτιάξει γνωστοί πολύ καλών οικογενιακών φίλων μας.

Dormammu είπε...

Χμμ, γιατί δεν περιλαμβάνεις και την "Οχτωβριανή Επανάσταση"?

..:)

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Μάλλον ειρωνεύεσαι αλλά θα σου απαντήσω:
Γιατί ήταν μία Επανάσταση με πάρα πολύ καλές προθέσεις αλλά το καθεστώς που δημιουργήθηκε ήταν πολύ αρνητικό. Απλό.

Natassa είπε...

αυτή η απάντηση μ αρεσε
...μου θύμισε οτι ο ΓΑΠ και ο ΚΑΡΑΜΑΝ και ο κάθε τέτοιος έχουν καλές προθέσεις αλλά το καθεστ΄ς που δημιουργούν είναι πολύ αρνητικό

Natassa είπε...

έχεις περάσει τέτοιο πραγμα ?.... διαβαζα κάπου μια φορα ότι λόγω πρ. υγείας είχες ξεχάσει το πας γι αυτό έφτιαξες Νο2 μπλογκ...νεσπα?

να πας στον Λίβανο ! να δεις τι ωραίος που είναι ο κόσμος, εκεί οι άνθρωποι νοιάζονται για τους γύρω τους και όλα αυτα που εδώ σε συγχίζουν, εκεί, απλά τα προσπερνάς γιατί υπάρχουν άλλα που τα μηδενίζουν τα κακά ...βλεπεις χαρά στον δρόμο, οι γονείς με τα παιδιά στους ώμους να κάνουν πλάκα, όταν πας σε ένα μπαρ χορεύεις (ιτσ αλάουντ...δεν ποζάρεις ) μιλάς με τον δίπλα σου χωρίς να σου χρεώσουν ότι κάνεις καμάκι, γιατί είναι πολύ λογικό να μιλάς με τον δίπλα... και πολλά άλλα ...άντε να μην αρχίσω να τα ξανασκέφτομαι, έχω και τον άντρα μου που ευχαρίστως τα μαζεύει να φύγουμε ...και γω έχω φτάσει στα όρια μου ....

MARINOS είπε...

Εγω βρήκα πολύ ενδιαφερούσα την ανάρτησή σου και τα λόγια σου έχουν μια μεγάλη αλήθεια: πως τελικά εμείς οι πολιτες μπορούμε -αμα το θελήσουμε και το πιστεψουμε- να φέρουμε την ανατροπή!

palalos είπε...

καλό μήνα και να είσαι καλά

KitsosMitsos είπε...

Σαν πολίτες έχουμε περισσότερη δύναμη απ'ό,τι νομίζουμε.
Καιρός να αρχίσουμε να την χρησιμοποιούμε!
Καλημέρα και καλό μήνα

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@Marinos
Άλλο ένα πραάδειγμα: χθες που έβρεχε περνούσα μπροστά από μία αντιροσωπεία κυριλέ αυτοκινήτων και φυσικά(;) ο ιδιωκτήτης είχε καταλάβει όλο το ΠΕΖΟδρόμιο, τσαντίστηκα και πήγα να κάνω κατεγγελία στην Αστυνομία, αυτοί μου είπαν ότι άλλη φορά να καλώ το 100 για να κάνει αυτοψία.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@Palalos
Επίσης

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@KitsosMitsos
Προφανώς και σαν Πολίτες όταν θέλουμε έχουμε δύναμη.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@Natassa
Πιστεύω ότι είναι νωρίς να κρίνουμε τον ΓΑΠ, ο ανηψιός του θείου ήταν απόλυτα τραγικός.

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

@Natassa 2
Ο Λίβανος είναι προορσιμός που τον έχω αποθυμένο, ήθελα να πάω το Πάσχα αλλά σε όσους το πρώτεινα με γείωσαν. Δεν είμαι οπαδός του χορού αλλά με έπεισες και αν πάω θα λιώσω. Ας μην σχολιάσω την δήθεν διασκέδαση στα Ελληνικά μπαράκια.

Natassa είπε...

μα ούτε εγώ χορεύω αλλά τό γραψα σαν δείγμα ότι ο κόσμος διασκεδάζει!
και μεις έτσι σχεδιάζουμε να πάμε πάλι το Πάσχα, οι γονείς μου ήταν εκεί την προηγούμενη εβδομάδα, και ο πατέρας μου, μου είπε "τώρα καταλαβαίνω το κόλλημα με τον Λίβανο"...

Το μερος είναι όμορφο πολύ όφορφο, μοιάζει πάρα πολύ με την Κρήτη (όχι μόνο το τοπίο αλλά και ο καιρός) βεβαια η Βυρητός είναι μια πόλη με απίστευτη ομορφιά φινέτσα παντρεμα πολιτισμών θρησκειών, όμως για μενα την μεγάλη διαφορά την κάνει ο κόσμος, ο κόσμος είναι ιδιαίτερα "ζεστός" και φιλόξενος.
Πάντα ταξιδεύουμε με τον γιό μας, τότε ήταν ακριβως 13 μηνών, τον Απρίλιο του 2006, θα σου πω δυο φάσεις για να καταλάβεις λίγο την ατμόσφαιρα και την κατάσταση που επικρατεί.
Την πρώτη μέρα όταν φτάσαμε νοικιάσαμε ενα αυτοκίνητο και κάναμε μια βόλτα, η βόλτα ήταν ούτε και ξέρω πόσα χιλιόμετρα οδηγούσαμε πολλές ώρες και όταν γυρισαμε το βράδυ στην Βυρητό πήγαμε στο ξενοδοχείο, η αλήθεια είναι ότι μας βγήκε όλη η κουραση του ταξιδιου και της μέρας (εμείς εχουμε και 5 ωρες ταξίδι παραπάνω από ενα Αθηναίο ξύπνημα οδηγηση μία παραπάνω πτήση κλπ) και αποφασίσαμε να φάμε στο ξενοδοχείο, στο τελευταίο λοιπόν οροφο είχε ενα πολύ ωραίο εστιατόριο όπου είχαν στρωμενο ένα τραπέζι για πολλά άτομα, σκάνε μυτη ξαφνικα κατι τύποι που φαινόταν σαν να πήγαιναν σε δείπνο για να υπογράψουν συμφωνία, (μικτό, αραβες με κελεμπίες και νορμαλ ) σαμπάνιες πολύ ακριβή και λουξ κατάσταση, μαλιστα οφείλω να ομολογήσω ότι αισθανθηκα και λίγο άβολα με όλη αυτή την χλιδή.
Ο γιός μου στο καρότσι μασουλάει μια αραβική πίτα η οποία πεφτει στο πάτωμα, τρέχει ενας σερβιτόρος την μαζεύει από το πάτωμα και φυσικά την πήρε να την πετάξει, αυτός τσαντίζεται και αρχίζει ενα κλαμα σπαρακτικό που του πήραν το φαγητό, ΞΑΦΝΙΚΑ το απέναντι τραπέζι με τους μεγιστανες, "σπαει" και σε ενα δευτερόλεπτο έχουν παρατήσει το σοβαρό ύφος, έχουν βγαλει όλοι τα κομπολόγια τους, έχουν πλησιάσει τον μικρό και του κάνουν κόλπα και διαφορα αντίστοιχα του κουμπεμπε κλπ,,,, το πιο φοβερό είναι οταν σηκωθήκαμε να φύγουμε όπου γνεψαμε καληνύχτα, σηκώθηκε ενας κύριος και μου απολογήθηκε που δεν ασχολήθηκαν νωρίτερα με τον μικρό και να παιξουν λίγο παραπάνω μαζί του.... Για μενα οι ανθρωποι φαίνονται από το πως αντιμετωπίζουν τα παιδιά, εκεί φαίνονται όλα, τα κομπλεξ η κακία η βλακεία η καλοσύνη ....εχω πολλές ιστορίες και είναι όλες καλές! και απλά δεν βλέπω την ώρα να ξαναπάω, εδώ όλοι νομίζουν πως ο Λίβανος είναι ενα ξεπεσμενο μέρος από τον πόλεμο, αγνοουν τον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του, την τεράστια ιστορία του, την σχέση που έχουν με το εμπόριο και τις υπηρεσίες και σε πόσο υψηλό επίπεδο βρισκονται σε σχεση με μας (στο εμποριο και την παροχη υπηρεσιων βρίσκονται έτη φωτός μπροστά) δύο μόνο πράγματα με ψιλο-ενόχλησαν στον Λίβανο, καθώς πηγαίναμε νότια οι τεράστιες αφίσες του Νασραλα παντού, (έβραζε ήδη η κατάσταση, δυστυχως είχε χαθεί η ισσοροπία που υπήρχε με την προεδρία του Ραφικ Χαρίρι και ηταν φανερό ότι στα σημεία που έκανε κουμαντο η χεζμπολά ο κόσμος ζει κακά) και η απίστευτη κάπνα στα μαγαζιά ....λέμε για πολύ κάπνα !
αν πας πες το μου έχω να σου πω πολλά και αλλα τόσα για να είναι το ταξίδι σου καλύτερο!

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Πολύ ωραια ιστορία και το ηθικό δίδαγμα είναι να μην κρίνουμε τους ανθρώπους από την εμφάνιση τους. Μιας και λες για κάπνα, την είχα συνηθίσει από τα μπαρ των Βρυξελλών αλλά μιας και πλέον δεν έχω όσφρηση άλλον δεν θα με πειράξει, να και κάτι θετικό από το ανεύρυσμα μου :P

Κομπολόγια; Ωχ είμαι "αλλεργικός" σε αυτά :)

D.Angel είπε...

Εσύ είσαι που μου λες χαλαρά;;;εεε;;;
Καλό μήνα κι από εδώ και φιλιά πολλά!
Χαιρετώ σε

Γιάννης Καραμήτρος είπε...

Γιατί να μην σου λέω;
Σου ανταπωδίδω τις ευχές σου.