Δευτέρα, 6 Ιουλίου 2009

Η χειρότερη Ελληνική ΔΕΚΟ ή Δημόσια Υπηρεσία.

Διευκρινήζω από την αρχή πως η εμπειρία μου με τον Ελληνικό Δημοσιο Τομέα είναι μικρή αλλά αρκετή για να καταλάβω τι μπάχαλο είναι.

Η πρώτη μου εμπειρία ήταν το φθινόπωρο όταν θέλησα να γίνω δημότης του Δήμου στον οποίο κατοικώ. Ο Δήμος μου ζήτησε να συμπληρώσω τα ίδια στοιχεία σε 5 διαφορετικά έγγραφα. Φαίνεται πως το πράγμα που ονομάζεται μηχανογράφηση δεν έχει φτάσει στους Ελληνικούς Δήμους.

Δεύτερη εμπειρία ήταν η φορολογική μου δήλωση που θέλησα να την κάνω μεσω ίντερνετ. Έκανα αίτηση για κωδικούς στο taxisnet μία εβδομάδα πριν τη λήξη της διορίας μου και μου ήρθε ένα email που μου έλεγε πως το σύστημα τους έχει πρόβλημα. Το πρωί, κατά τις 9, που έληγε η διορία τηλεφώνησα και μου είπαν να δοκιμάσω ξανά το μεσημέρι μιας και το πρόβλημα δεν έχει λυθεί. Πράγματι τηλεφώνησα και μου είπαν να ξανατηλεφωνήσω αργά το απόγευμα. Ξεχάστηκα, τηλεφώνησα κατα τις 18:05 και φυσικά το “μαγαζί” είχε κλείσει. Την επομένη πήγα στην εφορία μου και την κατέθεσα. Ανέφερα την ιστορία σε γνωστούς μου και μου είπαν πως το site τους είχε ειδοποίηση που έλεγε να μην αφήσουμε τη κατάθεση της δήλωσης μας για το τέλος. Αν η ειδοποίηση έλεγε: Συγνώμη που είμαστε τόσο μπάχαλο ώστε να μην μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας, τότε ίσως (ΙΣΩΣ) το καταλάβαινα.

Μία άλλη εμπειρία με την εφορία ήταν η ηλεκτρονική κατάθεση του Ε9. Δοκίμασα πολλές φορές να το συμπληρώσω μέσω ίντερνετ και απέτυχα. Τηλεφώνησα στο υπουργείο και η υπάλληλος που απάντησε στο τηλεφώνημα μου είπε πως ούτε και αυτή μπόρεσε να κάνει τη δήλωση της ηλεκτρονικά και πήγε αυτπροσώπος και την κατάθεσε με τον παραδοσιακό τρόπο: χαρτούρα και ξανά χαρτούρα.

Η τρίτη και ποιο πρόσφατη είναι ο ΟΣΕ. Ήθελα να ταξιδέψω και σαν Οικολόγος αποφάσισα να πάω με το τραίνο. Μπήκα στον ιστοτόπο τους για να δω αν έχουν κρατήσεις εισητηρίων μέσω ίντερνετ. Ζητάω υπερβολικά πολλά δεδομένου ότι ο ιστοτόπος του δούλευε![1] Μετά από αυτό αποφάσισα να δοκιμάσω να κάνω κράτηση μέσω τηλεφώνου. Δοκίμασα και στους δύο αριθμούς που είχα και δεν έπιασα γραμμή οπότε αναγκάστηκα να πάω στον σταθό και να αγοράσω τα εισητίρια. Όταν έφτασα στον σταθμό η ουρά ήταν τεράστια και περίμενα πάνω από μία ώρα. Τα νεύρα μου είχαν γίνει μπιέλες και συμπλήρωσα τη φόρμα παραπόνων[2]. Το πρωί της 3ης Ιουλίου 2009 μου τηλεφώνησαν σχετικά και η κοπέλα μου είπε πως δεν φταίει ο ΟΣΕ αλλά ο ανάδοχος...

Θα προσθέσω και το ΙΚΑ. Είμαι γραμμένος στο υποκατάστημα Αμαρουσίου και ήθελα να δω ένα γιατρό. Το πρώτο randez-vous ακυρώθηκε γιατί ήταν άρρωστος, στη συνέχεια θέλησα να κλείσω άλλο αλλά ο γιατρός έλειπε σε διακοπές. Τελικά έκλεισα στο υποκατάστημα που είναι κοντά στο γραφείο μου. Είναι ανούσιο να αναφέρω πως τον φάκελο μου πρέπει να τον μεταφέρω εγώ.

Έτσι όπως πάνε τα πράγματα θα γίνω Φιλελεύθερος!

Εσείς τι περιπέτειες είχατε από το Ελληνικό Δημόσιο;

1. Στην συνέχεια έμαθα πως δεν δουλεύει ο ιστοτόπος τους μετά το λανσάρισμα του νέου ιστοτόπου. Πολύ πετυχημένη απόφαση.
2. Υποθέτω πως ο ΟΣΕ έχει τέτοια φόρμα μετά από απόφαση (δηλαδή υποχρέωση) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.